keskiviikko 27. toukokuuta 2015

Seitsemän vuotta Securitasta

Tarkalleen tänään. Siihen mahtuu aika hurja määrä kiinniottoja, ulosheittoja, takaa-ajoja, painimatseja, väijyjä ja käsittämätön määrä toinen toistaan kummallisempia keikkoja. Olen työskennellyt palokunnan, ambulanssihenkilöstön, rajavartijoiden, diplomaattien ja kaiken mahdollisenlaisten viranomaisten kanssa.
Antanut ensiapua, loikkinut katoilla, keskellä vilkasta liikennettä ja köyhänä parkour-irvikuvana aitojen ja ties minkä yli, istunut ruumiin seurana pimeässä kellarissa, pyydystänyt hassuja luontokappaleita, matsannut keskellä risteystä, keskeyttänyt monenlaisia akteja, virallissi, torellissi ja hämmentävi.
Nähnyt niin monenlaista hiihtäjää, hiljaista sankaria, ihmishirviötä, psykopaattia, hölmöä, mahtavaa tyyppiä kuin vain voi olla.
Kuullut niin monta erilaista ja samanlaista tarinaa ihmisen pimeältä (ja silloin tällöin valoisaltakin) puolelta että en nyt sano etten ylläty enää mistään mutta sen eteen on kyllä oikeasti tehtävä töitä.

Olen nähnyt tällä alalla käsittämättömiä tumpeloita jotka jostain universumin oikusta ovat saaneet vartijalisenssin ja toisaalta minulla on ollut etuoikeus tehdä töitä aivan huikeiden ihmisten kanssa, joista monista on tullut tärkeitä ystäviä.

Toistaiseksi tämä työ on antanut minulle todella paljon, tehnyt minusta hiukan nöyremmän ja opettanut hurjasti asioita. Jännä nähdä mitä seuraavat seitsemän vuotta tuovat tullessaan. Bring it! :)

4 kommenttia:

  1. Mitä kummaa olenko mä muka ollu alalla kauemmin ku sä? O_o
    Itellä tuli 8 vuotta täyteen tossa alkuvuodesta :D

    -Puomininja

    VastaaPoista
  2. Hah. Älähän intoile kloppi. Seitsemän vuotta Seculla, kymmenen kaiken kaikkiaan. ;)

    VastaaPoista
  3. Hienoa. :)

    Tulin pitkästä aikaa käväsemään sivuillasi, kun mun puhelin on sellainen epätoimiva hässäkkä, laitanpas tätä kautta pienen viestin. :) Pesen sen kisupedin, mutta olen tälläkin hetkellä töissä Vanhalla Raatihuoneella ja huomennakin työpäivä, joten toisin sen teille ensi viikolla. Terkkuja Mialle.

    Terv. Kipa sisko

    VastaaPoista