sunnuntai 13. helmikuuta 2011

Vinh Trangin buddhalaistemppeli, My Tho - The Vinh Trang buddhist temple, My Tho


Eilen vierailin Tien Giangin maakunnassa, My Thon kaupungissa. Taalla sijaitsee Vinh Trang, yksi Vietnamin tarkeimmista buddhalaistemppeleista. Upea paikka, ja itseasiassa koin pienimuotoisen henkilokohtaisen filosofisen valaistumisen hetken jota en osannut odottaa. Joudun silti tuottamaan teille pettymyksen eli en hurahtanut buddhalaisuuteen tai muuhunkaan uskoon. ;)

- - -

Yesterday I visited the province of Tien Giang, in the town of My Tho. Here resides Vinh Trang, one of Vietnam's most important Buddhist temples. Beautiful place, and I actually experienced a small personal philosophical enlightenment that I wasn't expecting. I have to disappoint you though, meaning I didn't flip into a Buddhism or any other religion. ;)

Paikka on todella kaunis ja rauhaisa, ja taalla kay turistien sijaan enemman pyhiinvaeltajia meditoimassa ja rukoilemassa.
- - -
The place is really pretty and tranquil, and more than tourists, it's a place for pilgrims who come here to pray and meditate.

Temppelialueella on kaksi valtavaa ja monta normaalikokoista Buddhapatsasta. Taman ensimmaisen koosta saa hiukan kasitysta kun katsoo sen jalkojen juuressa olevan suuren suitsukepadan vieressa olevaa aitia ja lasta.
- - -
There are two huge and many normal-sized Buddha statues in the temple area. You can get an idea of the size of this first one when you look at the mother and her child below the statue, next to the big incense pot.




Seuraavassa kuvia temppelin sisalta ja puutarhasta.
- - -
A few pictures from the inside of the temple and the garden.






Erityisesti taman Buddha-patsaan edessa rukoiltiin ja polvistuttiin jatkuvasti.
- - -
People kneel and prayed a lot especially in front of this Buddha-statue.


Joku linssiluteilee taas. :D
- - -
Someone is being a ham, again. :D

Nyt alkavat temppelit tulemaan ulos korvistakin. Saatan Thaimaassa viela vierailla jossakin mutta en taida jaksaa laittaa siita blogiin, ellei se ole Prambananin tasoinen kokemus.

- - -

I'm starting to be up my ears of temples. I might visit some in Thailand, but I don't think I bother uploading images of them into blog, except if it's on the same league with Prambanan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti